Sunday, May 27, 2007

فیلم دل شدگان یاول شدگان

علیرغم علاقه شدیدم به موسیقی سنتی ایرانی واطلاع قبلی ام ازپخش چندباره فیلم "دلشدگان"علی حاتمی درجمعه شب 4خردادماه ازشبکه 3 وحتی smsیکی ازدوستان که شبکه 3 راببینم،فیلم راندیدم وفقط 20دقیقه اخرآن رادیدم.چرا؟چون فیلم ایرانی نیز میتواندجراحی(بخوانید:سانسور)شود!چرا؟

به یاددارم که اولین باراین فیلم رادرتبریزودرسینمادیدم.زیاداهل فیلم نیستم ولی به شجریان بسیارعلاقه دارم.علی حاتمی هم که ترکونده بود.موضوعی بدیع درسینمایی وارفته.موسیقی ایرانی وتاریخچه ضبط موسیقی ایرانی.

جالب است که تمامی صحنه هایی که درآن لیلاحاتمی (که نقش شاهزاده ترک رادرفیلم بازی می کند وبه تبع نقش خودگریم قشنگی داشت)حذف شده اندوشاهکارآخرصداوسیماحذف صحنه مرگ امین تارخ درهمین فیلم است.

عصرامروزدربرنامه رادیویی جوونی به وقت فردا،فاطمه صداقتی درگویشی طنزگونه به انتقادازاین حرکت صداوسیماپرداخت والان هم این مطلب بسیارجالب ناصرخالدیان رادیدم وقبل ازآن مطلب یک پزشک را.مطالب جالبی هستند.

1 comment:

Anonymous said...

با سلام،
از عضويت شما در «ليست وبلاگ‌های به روز شده» مدتهاست می‌گذرد و با وجود وبلاگ فعالی که داريد، متأسفانه آنرا پينگ نمی‌کنيد. به همين دليل لينک شما تاکنون به صدر ليست نيامده.
برای پينگ کردن کافيست بعد از آپديت (به روز رسانی) و نوشتن یادداشت جدید، آدرس وبلاگ خود را (به همراه http://) در کادر مخصوص پينگ در بالای صفحه اصلی ليست وارد کرده و بر روی دکمه «ارسال پينگ» کليک کنيد تا در عرض چند دقيقه، لينک شما به بالای ليست بيايد و دوستان از يادداشت جديد در وبلاگتان مطلع شوند.
موفق و سربلند باشيد