Sunday, May 27, 2007

فیلم دل شدگان یاول شدگان

علیرغم علاقه شدیدم به موسیقی سنتی ایرانی واطلاع قبلی ام ازپخش چندباره فیلم "دلشدگان"علی حاتمی درجمعه شب 4خردادماه ازشبکه 3 وحتی smsیکی ازدوستان که شبکه 3 راببینم،فیلم راندیدم وفقط 20دقیقه اخرآن رادیدم.چرا؟چون فیلم ایرانی نیز میتواندجراحی(بخوانید:سانسور)شود!چرا؟

به یاددارم که اولین باراین فیلم رادرتبریزودرسینمادیدم.زیاداهل فیلم نیستم ولی به شجریان بسیارعلاقه دارم.علی حاتمی هم که ترکونده بود.موضوعی بدیع درسینمایی وارفته.موسیقی ایرانی وتاریخچه ضبط موسیقی ایرانی.

جالب است که تمامی صحنه هایی که درآن لیلاحاتمی (که نقش شاهزاده ترک رادرفیلم بازی می کند وبه تبع نقش خودگریم قشنگی داشت)حذف شده اندوشاهکارآخرصداوسیماحذف صحنه مرگ امین تارخ درهمین فیلم است.

عصرامروزدربرنامه رادیویی جوونی به وقت فردا،فاطمه صداقتی درگویشی طنزگونه به انتقادازاین حرکت صداوسیماپرداخت والان هم این مطلب بسیارجالب ناصرخالدیان رادیدم وقبل ازآن مطلب یک پزشک را.مطالب جالبی هستند.

Friday, May 25, 2007

رستورانی درزیردریا

این هم یک رستوران باب میل همه ما!درزیردریا

تصاویرمیکس شده

یک سری تصاویر بسیارزیبای میکس شده راامروزدراینجادیدم.نمونه عکس ها






Friday, May 18, 2007

کوهنوردی امروز

امروزهوابسیارعالی بود.همین بهانه ای شدبرای رفتنم به کوه علیرغم دردپا.صبح زودخارج شدم و.....جای شماخالی همه چیزعالی بود.بخصوص ارتفاعات که بسیارخلوت تربود.ازفرصت استفاده کرده وچندعکس ازمسیر پیاده روی وارتفاعات باموبایل گرفتم.برای یادگاری....

راستی امروزسالگردازدواجمان بود-28اردیبهشت









Sunday, May 13, 2007

سرویسهای رایگان مبتنی بر کوته پیام

رای یافتن خدمات رایگانی که از طریق پیام کوتاه ارائه می شوند جستجویی انجام دادم و به نظرم جالب اومد برخی از اونها را در اینجا ذکر کنم:

با ارسال شماره 17 رقمي كارت خودرو (تركيبي از حروف و اعداد كه با IR شروع شده و به صورت عمودي در پشت كارت خودرو نوشته شده) به شماره 30005151 از ميزان تخلفات مطلع شويد.


www.iransport.mobi: آخرین نتایج و اخبار ورزشی: این سرویس توسط سایت iransports.net ارائه می‌شه و برای استفاده از اون لازمه در اینجا(+) ثبت نام کنید.


برای استفاده از موارد زیر باید در سایت www.sms2him.com ثبت نام کنید و بعدش کافیه یک پیام کوتاه به شماره مورد نظر از لیست زیر ارسال کنید:

1000355: اس ام اس whois در صورتی که نام سایت مورد نظر خود را برای این سرویس ارسال کنید مشخص میشود که این سایت Available است یا خیر

1000357: استخاره با ارسال یک اس ام اس به این شماره سیستم به طور خود کار برای شما استخاره میگیرد و جواب استخاره را برای شما ارسال میکند

1000358: آب و هوا، با ارسال نام شهر مورد نظر به این شماره وضعیت آب و هوای آن شهر برای شما ارسال میشود

1000359: قرآن، با ارسال یک اس ام اس که ابتدا شماره سوره و سپس شماره آیه و سپس حرف F یا A (برای فارسی یا عربی بودن آیه) در آن باشد

1000370: دیکشنری، با ارسال یک لغت انگلیسی به این شماره معنی فارسی آن برای شما ارسال میگردد

1000380: جک، با ارسال یک اس ام اس که در آن تعداد جک درخواستی نوشته شده است برای شما یک جک ارسال میشود

1000381: سرویس حدیث

1000382: سرویس نهج البلاغه

1000383: سخن روز

1000384: آیا میدانید

1000385:سرویس فرهنگی

1000386: سرویس عاشقانه

1000387: سرویس پند آموز

1000388: فال حافظ

1000390: اس ام اس معما

1000391:اس ام اس چیستان

1000392: ساعت کشور ها

1000393: ترین ها (بهترین ها و بد ترین ها)

1000394: مکان های دیدنی هر شهر

1000395: پیام سلامتی

1000396: محاسبه مسافت بین شهر ها

1000397: فیلم های روی پرده سینما

1000398: زمان پخش برنامه های تلوزیون

1000399: شش تیم اول لیگ فوتبال کشور

1000400: بازی پیشنهادی

1000401: جدید ترین نرم افزار


سرويس دریافت اخبار خبرگزاری ايتنا: برای مشاهده تنظیمات لازمه اینجا(+) رو مشاهده کنید.


دریافت آخرين وضعيت آب و هوايی شهرها و پیش بینی 24 ساعته مراکز استانهای کشور - این سرویس رو سایت سازمان هواشناسی معرفی کرده. توضیحات رو در اینجا(+) مشاهده کنید.


اگر شما هم موارد دیگه ای رو یافته اید؛ اطلاع بدید تا اضافه کنید

ازاینجا

Friday, May 11, 2007

اهمیت ریسک کردن

اگر نتوانيد ريسک کنيد نمي‌توانيد رشد کنيد. اگر نتوانيد رشد کنيد نمي‌توانيد بهترين باشيد. اگر نتوانيد بهترين باشيد نمي‌توانيد شاد باشيد و اگر نتوانيد شاد باشيد؛ چه چيز ديگري مهم است.


دیوید ویسکات

Thursday, May 10, 2007

جملاتی دروصف مردها

مردها از صفت ” جوان ” براي زنهاي زير 18 سال و مردهاي زير 80 سال استفاده مي کنند !!!

نانسي لين دزموند

زنهايي که به دنبال برابري با مردها هستند آرزوي بسيار کوچکي دارند !
تيموتي ليري

اگر مردها مي توانستند حامله شوند آن وقت سقط جنين ايين مقدسي مي شد !
فلورانس کندي

پرسش : وقتي شوهرت با عصبانيت از خانه بيرون مي رود چه کار مي کني ؟
پاسخ : در را پشت سرش مي بتدم !
آنجلا مارتين

مردها با يک بيماري وراثتي متولد مي شوند . روانشناسان در تعريف اين بيماري مي گويند : ترس از اينکه اگر به زني وابسته شوي ، مرد مجردي در جاي ديگري ممکن است از زندگي بيشتر از تو لذت ببرد !
ديو باري

اگر زني رنگ شاد بپوشد رژ لب بزند ، و کلاه عجيب و غريبي سرش بگذارد ، شوهرش با اکراه او را با خودش به کوچه و خيابان مي برد . ولي اگر کلاه کوچکي بر سرش بگذارد و کت و دامن خياط دوز تن کند شوهرش با کمال ميل او را بيرون مي برد و تمام مدت به زني که لباس رنگ شاد پوشيده و کلاه عجيب و غريب سرش گذاشته و رژ لب زده است خيره مي شود !!!
بالتيمور بيکن

فکر مي کنيد قبل از اينکه يک مرد اعتراف کند که گم شده است چند راه ديگر را بايد بالا و پايين برود ؟!
نويسنده ي ناشناس

تنها 99 درصد مردها هستند که باعث بدنامي 1 درصد باقي مانده مي شوند !
نويسنده ي ناشناس

او مثل همان خروسي است که خيال مي کند خورشيد براي اين طلوع مي کند که صداي قوقولي قوقوي او را بشنود .
جرج اليوت

ما نقاط مشترک زيادي با هم داشتيم ، من عاشق او بودم و او هم عاشق خودش بود !!!
شلي وينترز

اکثر مردها سه گروه را دوست دارند ولي هيچ وقت آنها را درک نمي کنند : افراد مونث ، دخترها و زنها !!!
نويسنده ي ناشناس

حرفي نيست که زنها کودن هستند ،ولي آنها براي اين اين طور آفريده شده اند که بتوانند با مردها برابري کنند!!!!!
جرج اليوت

شما خيلي مردهاي باهوش را مي شناسيد که با زنهاي کودن ازدواج کرده اند ، ولي هرگز زن باهوشي را پيدا نمي کنيد که با مرد کودني ازدواج کرده باشد !
اريکا جانگ

مردها داراي قوه ي بينايي هستند ولي زنها از بينش برخوردارند .
ويکتور هوگو

براي اينکه مردي را واقعا بشناسيد ببينيد که با يک زن ، يک بچه و يک لاستيک پنچر چطور رفتار مي کند .
نويسنده ي ناشناس

هيچ وقت سوار ماشين مردهاي ناشناس نشويد و فراموش نکنيد که همه ي مردها براي شما ناشناس هستند .
رابين مورگان

مجله اینترنتی دخترونه

Wednesday, May 09, 2007

مذاکره باآمریکا

پیداست دیگر می توان از مذاکره با امریکا سخن گفت؛ برای رییس جمهور امریکا نامه نوشت و یا به مناظره دعوت کرد؛ با وزیر خارجه ی امریکا ناهار خورد و...زمان مثل اکسیر بسیاری از معما ها را حل می کند.می گویند و قتی قطار به کشورهای عربی آمده بود،مفتی سعودی گفته بود: به خدا پناه می بریم! یترکون الحمار و یرکبون الشمقدر!الاغ را ول کرده، سوار قطار می شوند.گویی در سیاست هم مثل رویارویی با تجدد و استفاده از آن نیاز به زمان داشته و داریم.گاهی هم سخن بر سر آوازه خوان است و نه آواز.
می خواهم از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه کنم. در خارج ایران کشورهایی هستند که مخالفان درجه اول تنظیم درست و عادلانه روابط ایران و امریکا هستند.اسراییل از جمله همین کشور هاست که از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز از توسعه روابط ایران با امریکا و حتی اروپا تا جایی که توانسته،کوشیده جلوگیری کند.تیرگی روابط ایران و امریکا برای کشوری مثل روسیه هم یک فرصت است.بررسی کم وکیف این ماجرا خود داستان مفصلی است. روسیه همواره کوشیده است از برگ ایران در مسایل منطقه ای و جهانی به نفع خود استفاده کند.سیاستی تنظیم شده و همان ماجرای یکی به نعل و یکی به میخ.همسایه های دورتادور ما هم همین وضعیت را می پسندند.البته دولت عراق را می توان به دلایلی فعلا مستثنی کرد.
در داخل ایران هم دو گروه تا به حال با شکل گیری گفتگو به شدت مخالف بوده اند. گروهی که منفعت اقتصادی دارند. به گونه ای در خرید اجناس با واسطه سهم شیرینی می برند و گروه دیگری نیز که به ظاهر خیر خواه و بسیار انقلابی اند اما ممکن است سرنوشتی مثل خبرنگار روزنامه عصر آن سال ها در بندرلنگه را داشته باشند.چند سالی بود که خبرنگار روزنامه محترم عصر از بندرلنگه گزارش می داد. گزارش ها هم معمولا در صفحه اول همان روزنامه تیتر می شد.مثلا تیتر شد که برژینسکی گفته است: باید استخوان های ملت ایران را خرد کرد! دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در سال 1369 همین موضوع را پیگیری کرد؛ برژینسکی چنین حرفی نزده بود.وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری کرد و آن خبرنگار دستگیر شد!
به نظر می رسد در شرایط جدید فضا سازی هایی از آن دست، از بن برکنده شده است و دولت می تواند در جهت منافع کشور و ملت، با امریکا مذاکره کند.


سیدعطاالله مهاجرانی