Friday, September 29, 2006

شروع پست وبلاگي

كيبردآزاد در اين پست به پنج روش عالي جهت شروع يك پست وبلاگي اشاره كرده است0

مهمترین چیز بعد از عنوان در یک پست چیست ؟
وقتی مخاطب بعد از دیدن تیتر مطلب، شروع به خواندن آن می کند اولین چیزی که با آن مواجه می شود پاراگراف ابتدایی است. یوجین شوارتز که نویسنده ای حرفه ای است می گوید برای پنجاه کلمه اول هر نوشته اش یک هفته فکر می کند.
کافی است به این فکر کنید که با یک تیتر عالی خواننده را ترغیب به خواندن پست خود کرده باشید و او بعد از خواندن پاراگراف ابتدایی، از خواندن ادامه مطلب منصرف شود. درست مثل این است که کسی را به مودبانه و زیباترین شکل ممکن به خانه خود دعوت کرده باشید ولی وقتی به خانه شما رسید، در را به صورتش بکوبید ! مطمئنا داخل خانه نخواهد شد.
اینجا پنج روش را آورده ام که به بهترین شکل خواننده را به خواندن ادامه مطلب ترغیب می کنند و به آن ها دید بهتری از آن چیزی که قرار است با آن مواجه شوند، می دهند.
یک سوال مطرح کنید
شروع با یک سوال مجذوب کننده همیشه مفید است. این سوال باید خواننده را نسبت به موضوعی کنجکاو کند و او را مجبور به فکر کردن کند. فکر کردن باعث می شود مخاطب با نوشته شما نزدیکی احساس کند و این بهترین چیز برای یک نویسنده است. پرسیدن اینکه «می دونین امروز چیکار کردم ؟» ممکن است افراد را جذب کند ولی آن ها را مجبور به فکر نمی کند ولی پرسیدن «مهمترین چیز بعد از عنوان در یک پست چیست ؟» باعث می شود خواننده خواندن متن را ادامه بدهد.
یک مثل یا نقل قول بیاورید
مثل ها داستان های کوتاهی هستند که باعث می شوند خواننده لبخندی بزند و فکرش متمرکز موضوع مورد نظر شما بشود. یک نقل قول جالب از یک فرد مشهور یا مهم هم به شکلی مشابه باعث می شود ذهن خواننده متوجه موضوع مورد نظر شما شود و خواندن را ادامه دهد.
در ذهن خواننده تصویر بسازید
به عنوان یک نویسنده بهترین کاری که می توانید بکنید ایجاد تصاویر در ذهن خواننده است. سعی کنید به شکل فشرده تصویری در ذهن خواننده تان ایجاد کنید. از عباراتی مثل «تصور کنید»، «به این فکر کنید» و «یادتان می آید وقتی» استفاده کنید.
از تمثیل ها، استعاره ها و ضرب المثل ها استفاده کنید
تمثیل ها، استعاره ها و ضرب المثل ها اگر درست استفاده شوند ابزارهایی بسیار قوی هستند برای بیان فشرده یک مطلب و همراه کردن خواننده با خود. این گونه شروع باعث می شود عملا خواننده خودش بقیه مطلب شما را بسازد.
یک آمار تکان دهنده بیاورید
شروع کردن با یک واقعیت جذاب همیشه شروعی عالی است. مردم دوست دارند اطلاعات جذاب دریاف تکنند ولی فقط در صورتی که این اطلاعات جدید، دقیق و حتی تکان دهنده باشند. تکرار آمارهای مبهمی مثل «ایرانی ها در سال ۷ دقیقه مطالعه می کنند» عملا تاثیری ندارند چون نه منبع مشخصی دارند و نه جدید هستند ولی آماری مثل اینکه «بر اساس تحقیق سنجش و نگرش ایرانیان که از طرف وزارت ارشاد انجام شده کمتر از یک و نیم درصد مردم تهران احساس می کنند که می توانند به طور کامل از دولت انتقاد کنند» به خواننده می گوید که باید به خواندن یک مطلب جدی و مستند ادامه دهد.
نکته جایزه
حالا که تا اینجا خوانده اید این جایزه را هم داشته باشید: سومین چیز مهم در یک پست چیست ؟ پاراگراف آخر ! خلاصه بهترین پاراگراف آخر این است: به پاراگراف شروع برگردید و آن را جمع بندی کنید.
فکر می کنید برای چی تا اینجای پست را خوانده اید ؟ به پاراگراف شروع برگردید و سعی کنید پیدا کنید که کدام یک از این پنج روش در آن وجود ندارد.
ترجمه نسبتا آزاد از: Five simple ways to open your blog post with a bang

قلب

قلب است ديگر . دلش نخواست بزند چه ميكني؟

ناشنيده هاي جنگ باعراق پس از18سال

براي نسل ماكه قطعا نسل سوخته اي است؛خواندن اين نامه وشنيدن راجع به وضعيت اسف باراواخرجنگ باعراق چه چيزي راتداعي مي كند؟
شايد بغض گلويتان رابفشارد0

واما روزه داري وروزه داران

براي ماكه ماه رمضان رامصادف باتنبلي -خواب وسستي و.... مي دانيم ،خواندن اين پست وبلاگ باران دردهان نيمه باز اكيداتوصيه مي گردد.بخوانيدوبدانيدوبخنديد وپس ازخنده بگرييد0

Monday, September 25, 2006

ماوديگران

خداييش اگر ما اين كاررامي كرديم چي مي گفتند؟
.اسمش جشن گوجه فرنگي است

Sunday, September 24, 2006

حرف

.حرف‌ها هم مانند آدم‌هایند: گاهی که باید بیایند، نمی‌آیند. خلاص

Friday, September 22, 2006

بازهم مهر

همه ماخاطرات(معمولا)خوشي ازمهر-مدرسه ومعلم داريم.بازهم مهرآمد.حال كه پدريامادرشده ايم چه نگرشي به مهرداريم؟

Thursday, September 21, 2006

خبرنگارخارجي درتهران

:خبرنگارخارجي دريكي ازمساجدتهران درگفتگوبايك ايراني
اينجا چه خبر است؟-
.دارندغذاتوزيع مي كنند-
مگرمسجدجاي نمازنيست؟-
.نمازدردانشگاههاست-
مگردانشگاه جاي دانشجوودرس نيست؟-
.دانشجودرزندان است-
مگرزندان جاي دزدوقاچاقچي نيست؟-
اگردزدوقاچاقچي درزندان باشند پس چه كسي مملكت رااداره كند؟-

ماژيك فسفري

گاهي وقت هاكه فكرمي كنم خيلي خيلي آدم مهمي ام روي خودم باماژيك فسفري يك خط مي كشم

Monday, September 18, 2006

ترجمه

فرانسوی ها معتقدند که ترجمه مثل " زن " می مونه ! اگر وفادار باشد ، زیبا نیست و اگر زیبا باشد وفادار نیست
...!!من به جای این فرنگی های از خدا بی خبر از همه خانمها عذر خواهی می کنم ؛ به دل نگیرید عزیزان اونا نمی فهمند

گل محمدي

.پس ازشيريني گل محمدي ، موسيقي گل محمدي هم مبارك
. مردتنها مي گويد

شامپوويتامينه گلان

يك تبليغ راديويي
.باعصبانيت):گوش كن چي بهت مي گم)
.زندگيت به يك موبنده
پس مراقب موهات باش.شامپوويتامينه گلان

Sunday, September 17, 2006

Correction

اصلاحات اساسي . براي همه

پاپ وسخنانش


ژان پل دوم خداتورابيامرزدكه خيلي عاقل بودي.الهي نوربه قبرت ببارد.اگركمي تاقسمتي هم زنده مي ماندي به اتفاق .ما گروه 1+5.23 تشكيل مي داديم وبردهان مسيحيت وشارون وفحشا وبي عدالتي وآژانس شيشه اي انرژي اتمي . . ومي زديم.حيف كه اجل توراوتواجل راگرفتي ومردي .واماتوبنديكت 3+13حواست باشدكه سخنگوي خودت باشي اگرنه مثل كاريكاتورجام جم كه آنرادربالاديدي توراامريكايي مي كنيم ها

Friday, September 15, 2006

ايرانيان موفق درجهان

باكليك برروي آدرس زيرتامي توانيدحرص بخوريد.چه ايراني هايي كه به اجانب كافرخدمت رساني مي كنندومامهرمي ورزيم.راستي چه كسي پاسخ گوست؟چراايراني هابه اين شدت ازايران فراريند؟فكرمي كنيدچندردرصدايرانيان(موفق)درخارج مشغول به كارند؟وما...؟

Tuesday, September 12, 2006

توقيف روزنامه شرق


به عنوان يك روزنامه خوان كاملاغيرحرفه اي همواره انتظارداشتم كه روزي روزنامه شرق توقيف شود.بي ترديدحرفه اي ترين روزنامه ايران بود.مظهري ازمظاهرمهرورزي راديديم. مي گويند كه اين كاريكاتورعامل تعطيلي بوده است.واقعا؟

Saturday, September 02, 2006

....آموخته ام كه

.....آموخته ام كه باد با چراغ خاموش كاري ندارد

Friday, September 01, 2006

Trust GOD

When God leads you to the edge of a cliff,trust HIM completely.Only one of two things will happen:
either HE will catch you when you fall or HE will teach you how to fly.